VÄLKOMNA TILL KONSTVÅGEN 3 - 4 AUGUSTI 2024

Nu är deltagarlistan till Konstvågen 2024 komplett - 100 konstnärer som representerar en rad olika konstnärliga uttryck ser fram emot att möta en nyfiken publik första helgen i augusti. Just pågår ett intensivt arbete med att forma presentationsmaterialet - i år en 24-sidig katalog som trycks och kommer att spridas i tusentals exemplar, en affisch, uppdaterade appar för mobiltelefoner, kortpresentationer av alla medverkande på sociala medier. Men utan aktivt arbete från alla medverkande konstnärer blir det naturligtvis ingen framgångsrik Konstvåg.

Även i år kommer de deltagare som vill att ha öppet också fredag kväll 2 augusti. Förra årets succé med ett konstlotteri, där vinsterna är presentkort som kan användas för att köpa konstverk av de medverkande konstnärerna, återkommer också.

Lördagen 15 juni blir det festlig vernissage i Navet, Öckerö Bibliotek där alla 100 konstnärer finns representerade. Utställningen pågår hela sommaren!

Vi välkomnar såväl konstnärer som besökare från när och fjärran till Konstvågen Öckerö 2024!

Lars Persson

Kulturföreningen Konstvågen Öckerö