VÄLKOMNA!

Konstrundan Konstvågen är ett samarbete mellan Öckerö kommuns Utbildnings,- kultur och fritidsförvaltning och Kulturföreningen Konstvågen. Huvudaktör är kulturföreningen Konstvågen, med stöd av Öckerö kommun och Västra Götalandsregionen.

REKORDSTORT INTRESSE FÖR KONSTVÅGEN ÖCKERÖ 2022 !!

När anmälan till Konstvågen öppnade tog det inte lång tid innan de utannonserade platserna fylldes. Man kan ju verkligen säga att Konstvågen på Öckerö låtit tala om sig. Det är fantastiskt roligt, men gav styrelsen en del huvudbry. Vi vill ju gärna att såväl gamla som nya deltagare skall få chansen - det utvecklar konstscenen och bidrar till nyfikenheten hos publiken.

Till skillnad från andra konstvandringar som ställer krav på konstnärlig utbildning och liknande har vi ju haft en öppen anmälan. Vi har inte tagit ställning till vilken typ av konst Du arbetar med, inte heller om du är ny eller har varit med tidigare.

Vi har haft ett begränsat deltagarantal bl a för att kunna få plats med en bra samlingsutställning, men också för att kunna göra en bra ”katalog”. Men man ska också komma ihåg att större delen av arbetet med Konstvågen görs av frivilliga ideella krafter och kräver en hel del arbete.

Vi skulle gärna se att fler konstnärer engagerar sig i det praktiska arbetet med förberedelserna. Vi ber er också beväpna er med en hel del tålamod, för det kommer att ta mer tid innan all information på plats.

Varma hälsningar

Styrelsen Kulturföreningen Konstvågen